Protestantse gemeente te Etten, Terborg en Ulft

Collectedoelen diaconie in december Collectedoelen diaconie in december

11 december Kerk in Actie Asielzoekerscentra

Vrolijkheid in asielzoekerscentra

Een op de drie vluchtelingen die naar Nederland komen is jonger dan achttien jaar. Ze hebben vaak nare ervaringen achter de rug en hun bestaan in Nederland is nog jarenlang onzeker. Stichting De Vrolijkheid organiseert wekelijks meer dan honderd kunstactiviteiten in bijna dertig asielzoekerscentra. Dans, theater, muziek, nieuwe media en beeldende kunst zijn instrumenten om de veerkracht van de jonge azc-bewoners te versterken en hun talenten tot bloei te laten komen.

18 december Lilianefonds

NL 21 RABO 0373 7392 22 t.n.v. Diaconie pgETU

Meedoen is geen gunst. Het is een basisrecht. Van alle kinderen met een handicap, woont 80% in de armste streken van Afrika, Azië en Latijns- Amerika. Dat zijn ten minste 40 miljoen kinderen. Buitengesloten, kansloos en veel vaker dan anderen slachtoffer van verwaarlozing, misbruik en geweld. Dit staat haaks op hun rechten en zij worden belemmerd door uitsluiting en stigma’s.

24 december Stichting Vrienden van Den Ooiman

NL 21 RABO 0373 7392 22 t.n.v. Diaconie pgETU

De vriendenstichting van verpleeghuis Den Ooiman in Doetinchem. probeert het leven van de bewoners mooier en aangenamer te maken. Tal van voorzieningen hebben we al kunnen realiseren.

De stichting staat los van de zorgorganisatie Sensire, waar Den Ooiman onderdeel van is. Sensire zorgt ervoor dat de basiszorg van goede kwaliteit is, de vrienden sponsoren voorzieningen die daarop een mooie en nuttige aanvulling zijn.

Met het geld van onze donateurs hebben we bijvoorbeeld een midgetgolfbaan, gezamenlijke keukens en een bewonersbus gesponsord.

25 december Kerstcollecte Kerk in Actie

NL 21 RABO 0373 7392 22 t.n.v. Diaconie pgETU

Kinderen in de knel (Protest. stichting): Sta op voor kinderen in de knel

Miljoenen kinderen op deze wereld groeien op in een onveilige situatie. Honger, oorlog, geweld, uitbuiting, achterstelling, de lijst met problemen waar deze kinderen mee te maken hebben is lang en maakt somber. Kerk in Actie komt voor hen op. Juist met Kerst verdienen deze kwetsbare kinderen extra aandacht en steun. Doe daarom mee met de jaarlijkse kerstcollecte van Kerk in Actie. In de loop van 2022 maken we bekend welk kinderproject het meest urgent is en ons kerstproject wordt.

Koffie-/inloopochtend
datum en tijdstip 15-05-2024 om 10.00 uur
meer details

Verjaardagsvisite
datum en tijdstip 15-05-2024 om 10.00 uur
meer details

Inzameling Voedselbank

Op zaterdag 20 april willen we weer een inzameling houden voor de Voedselbank. Doet u mee?
Houdbare produkten en vooral ook toiletartikelen, schoonmaakmiddelen en wasmiddelen zijn erg welkom!