Protestantse gemeente te Etten, Terborg en Ulft

Tijdstip:
 19.30 uur

Geachte lezer,

Het wordt weer eens tijd dat de Raad van Kerken Oude IJsselstreek weer eens van zich laat horen.

Daarom organiseert de Werkgroep Schepping een bijeenkomst in de Glazeren Kast, Oude Kerkstraat 2,   Etten.

Deze avond wordt op 3 oktober 2024 gehouden, aanvang 19.30 u

De Laudato si Alliantie bereid elk jaar een scheppingsperiode voor. Deze periode wordt in vele kerken gevierd en is van 1 september (Gebedsdag voor de Schepping) tot en met 4 oktober (feestdag van St Franciscus)

In deze scheppingsperiode vieren we de goedheid van de schepping, we bidden ervoor en reageren op de schreeuw van de aarde. Dit gebeurt in allerlei verschillende kerken, over de hele wereld. De scheppingsperiode is een uitgelezen kans om het in jouw parochie of gemeenschap te hebben over natuur, klimaat en Laudato Si’.

Wat kunt u op 3 oktober verwachten? Een voordracht door Bart Visscher, een uitleg over Schepping.

Hij bespreekt hoe door de eeuwen heen het scheppingsverhaal is begrepen en welke analogieën we kunnen zien met het boek Genesis. O.a de gedachten van oude kerkvaders en Beda worden besproken. Een vraag zou kunnen zijn

Hoe combineren we Evolutie met Schepping? Hoe komt het dat mensen aan de top van de Schepping zouden staan?

Wij vragen u voor deze avond na te denken over  andere thema’s die u wilt bespreken. Aan het einde van de bijeenkomst inventariseren we die om later verder uit te werken bijvoorbeeld:  Wat is onze link met de groene kerk?

Wij hopen velen van u te ontmoeten op 3 oktober in de Glazeren Kast

Aanmelden kan bij Harry Jorna: jornaharrie@gmail.com en

Lies Visscher: liesvisscher2022@outlook.com

Koffie-/inloopochtend 18 SEPT VERVALT
datum en tijdstip 18-09-2024 om 10.00 uur

OECUMENISCHE VIERING
datum en tijdstip 22-09-2024 om 10.00 uur

Lezing Raad van Kerken
datum en tijdstip 03-10-2024 om 19.30 uur

Lezing Raad van Kerken over de Schepping
Op 3 oktober, zie agenda pagina

Inzameling Voedselbank

Op zaterdag 2 november willen we weer een inzameling houden voor de Voedselbank. Doet u mee?
Houdbare produkten en vooral ook toiletartikelen, schoonmaakmiddelen en wasmiddelen zijn erg welkom!