donderdag 7 november 2024

Glazeren Kast Etten

NOACH – leergang
Uitnodiging voor gespreksavonden in Klavertje 4 – verband

Dat wij moeten leren leven met de gevolgen van de Klimaatverandering, is een gegeven. De ecologische crisis houdt veel mensen bezig – en terecht. Ook als gelovigen moeten we ons hiertoe verhouden. Hoe kunnen we dat doen?

De Raad van Kerken in Nederland heeft in samenwerking met Micha Nederland een serie theologische verdiepingen aan de hand van het Noach – verhaal uit Genesis opgesteld, die nieuw perspectief kunnen bieden: het verhaal van Noach stelt ons vragen, bijv. : Hoe gaan wij om met onze verantwoordelijkheid, hoe gaan wij om met grenzen van de groei. Maar het verhaal stelt ook kaders voor ons mensen: Hoe kunnen we samen – leven met de schepping en al haar biodiversiteit? Én het verhaal biedt hoop met het pact onder de Regenboog.

Wie graag wil meepraten en denken over deze belangrijke vraagstukken, is daartoe van harte uitgenodigd in de Glazeren Kast in Etten. Het gaat om een serie van max. 7 avonden, verdeeld over het seizoen. Wie zich alvast wil informeren over de inhoud van de avonden, zie onder http://www.michanederland.nl/noach

De eerste gespreksavond staat gepland op donderdag 7 november a.s., beginnend om 19.30 uur. Aanmelding graag z.s.m. bij ds. Jan Fischer, per mail: janfischer@kpnmail.nl of per telefoon: 0315-239230

Taizéviering
datum en tijdstip 21-10-2024 om 19.00 uur

NOACH-leergang
datum en tijdstip 07-11-2024 om 19.30 uur

Nationale Klimaatweek
datum en tijdstip 11-11-2024 om

datum en tijdstip 20-11-2024 om 10.00 uur

EXTRA GIFT RODE KRUIS
Door het conflict in Israël, Gaza, de Westelijke Jordaanoever en Libanon is een ongekende humanitaire crisis ontstaan. meer

Op zaterdag 2 november willen we weer een inzameling houden voor de Voedselbank. Doet u mee?